narrowcasting
narrowcasting
DOOR Arjan Broere

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting bestaat al erg lang, maar is nog steeds bewezen effectief. Bijvoorbeeld om al je medewerkers op de hoogte te houden van belangrijke lopende zaken, maar ook voor unieke en creatieve content. Narrowcasting kun je daarnaast ook inzetten voor externe communicatie; houd je leerlingen, patiënten, gasten op de hoogte van mogelijkheden, acties en belangrijke mededelingen. We vertellen je graag meer over dit handige medium in deze blog!

Hoe werkt narrowcasting?

Maar hoe werkt narrowcasting eigenlijk? Hoe krijg je die boodschappen op al die beeldschermen? Daar bestaat speciale software voor. Je maakt content voor je schermen en zet dit in de software. Daarin kun je diverse instellingen kiezen; hoe snel de content gewisseld moet worden, welke content in welke ruimte getoond moet worden en voor hoe lang. Zo belandt je boodschap steeds op precies de juiste plek. Dit kan bijvoorbeeld door middel van ons Web Based Narrowcasting Platform. Handige software waarmee narrowcasting leuk én makkelijk wordt!

Natuurlijk heb je daar ook de juiste apparatuur voor nodig; monitoren die lang meegaan en helder en scherp beeld vertonen. Ook daar helpen we je graag bij.

De voordelen van narrowcasting

Overweeg je om narrowcasting in te gaan zetten? We zetten de voordelen ervan op een rijtje.

  1. Vergroot je zichtbaarheid. Belangrijke informatie om te delen? Bijzondere acties deze week? Met narrowcasting vergroot je je zichtbaarheid. Het is dan ook een zeer efficiënte marketingtool!
  2. Verbeter je interne communicatie. In grote bedrijven is er ook grote behoefte aan duidelijke interne communicatie. Heeft niet iedereen een mailbox, of merk je dat mails niet gelezen worden? De berichten op de monitoren in de pauzeruimte worden wél gelezen. En daarop kun je alle berichten kwijt die van belang zijn voor je medewerkers.
  3. Verhoog je omzet. Speel in op point-of-sale aankoopbeslissingen. Toon nieuwe producten, acties en promoties middels narrowcasting en je zal zien dat je omzet stijgt.
  4. Verbeter de ervaring. Wachten in de wachtkamer? Het wordt een stuk leuker als je wat te lezen hebt. Of verhoog de beleving in je restaurant door interessante beelden en content te delen via narrowcasting.
  5. Efficiënte communicatie. Met één druk op de knop komt je boodschap bij precies de juiste doelgroep aan. Efficiënter kan bijna niet.
  6. Zet narrowcasting in en bespaar op drukwerk, distributie en andere kostengevoelige marketing- of communicatiematerialen.
narrowcasting

Verbeter je interne communicatie met narrowcasting

We hadden het er net al even over; het verbeteren van de interne communicatie binnen je bedrijf met narrowcasting. Zeker wanneer je veel collega’s hebt die in verschillende shifts werken, en diverse functies bekleden kan narrowcasting zeer effectief zijn in interne communicatie. Plaats schermen in de pauzeruimte waar je belangrijke mededelingen, vrije dagen, bedrijfsuitjes en leuke content deelt. Of ga juist voor narrowcasting op kantoor om belangrijke deadlines, mededelingen of ludieke competities kunt tonen. Je zal direct merken dat je interne communicatie én daarmee ook de betrokkenheid van alle medewerkers zal verbeteren.

Voorbeelden van narrowcasting in de praktijk

Je kunt narrowcasting niet alleen inzetten om je interne communicatie te verbeteren. Ook voor het bereiken van je gasten, cliënten of leerlingen is het zeer efficiënt. We geven je graag wat voorbeelden van narrowcasting in de praktijk:

  • Narrowcasting in de horeca: toon je menukaart, drankaanbod, aanbiedingen en exclusieve menu-items op je schermen. Zeker weten dat dit je efficiëntie én verkoop zal vergroten.
  • Narrowcasting in de huisartsenpraktijk: of natuurlijk in het ziekenhuis, bij de tandarts, overal waar een wachtkamer is. Eigenlijk heeft dit twee doeleinden; entertainment én informatieverstrekking. Laat leuke content en interessante feitjes voorbijkomen om de tijd in de wachtkamer wat sneller te laten gaan. Is er een arts ziek, de huisartsenpraktijk morgen gesloten of een andere belangrijke mededeling? Met narrowcasting is iedereen direct op de hoogte.
  • Narrowcasting in het onderwijs: dit kan zowel voor interne als externe doeleinden gebruikt worden. Geef interne updates op de schermen in de docentenkamer en informeer leerlingen over evenementen, uitgevallen lesuren of roosterwijzigingen in de aula.
  • Narrowcasting in de supermarkt: ook hier heeft narrowcasting zowel een intern als extern doel. In de pauzeruimte update je alle medewerkers van de supermarkt over wijzigingen, regels en andere belangrijke mededelingen. En in de supermarkt zelf? Promoot producten, toon interessante acties en verhoog de omzet!
  • Narrowcasting op de voetbalvereniging: plaats de schermen in de kantine en breng iedereen op de hoogte van de leukste evenementen, de laatste uitslagen en de competitiestanden. Natuurlijk toepasbaar voor elke sportvereniging!
  • Narrowcasting op kantoor: hang schermen bij de receptie of in de ontvangstruimte voor je klanten die even moeten wachten. Toon ze uitgelichte projecten, nieuwsberichten of leuke noviteiten. En in de kantine komt narrowcasting goed van pas om je interne communicatie te verbeteren.

Is narrowcasting ook wat voor jouw organisatie?

Inmiddels ben je overtuigd van de mogelijkheden, efficiëntie en voordelen van narrowcasting. Is het ook wat voor jouw organisatie? Wij helpen je graag verder met de juiste software én apparatuur. Afgestemd op de behoefte van jouw organisatie. Neem gerust contact met ons op!

Maak direct een afspraak!

Arjan Broere
Eigenaar & adviseur
JBS Multimedia

Gieterijstraat 89
2984 AB Ridderkerk

Onze openingstijden
Ma t/m vrijdag 08:30 - 17:00 uur
Meer gegevens